vrijdag 27 juli 2012

Op een warme zomermiddag....denken aan de kerst!

 Als ik deze quilt zie denk ik inderdaad aan de kerst.


En dat terwijl het zonnetje  volop schijnt en zelfs de kikkers in de schaduw gaan zitten.
Maar goed ik wilde jullie de quilt laten zien die ik met mijn nieuwe naaimachine heb gemaakt.
De ring in het midden en de rand eromheen heb ik opgevuld met lont wol.


Daarna heb ik het blok gemeanderd en aan de zijkanten een applicatie gezet.


De donkere Moda stofjes zijn echt mijn kleurtjes en langzamerhand is ons huisje van modern wit naar de country styl aan het gaan.

Op dus naar het volgende project. Een rond tafelkleed in natuurlijk ook warme stofjes.


De quilt is makkelijk te maken. Stroken snijden, aan elkaar zetten en met een 9 circle wedge ruler de banen snijden.


Voor de achterkant heb ik effen stof gekozen en de ring in het midden ga ik borduren. Bij onze kringloop winkel henb ik een loei zware eiken houten tafel gekocht, die ga ik afschuren en in de bijenwas zetten , kleedje erover......super


Verder ben ik druk bezig met de "echte " kerst quiltjes, sokken breien, speldenkussens maken enz, enz.

Nog even een tuin berichtje. Vorig jaar heb ik een tweede vijvertje gegraven en hij ligt er heel mooi bij. De biotoop is prima en in beide vijvers wonen nu bruine, groene en zelfs deze stoere knaap, heer pad. Veel watervlooien en overal in de tuin springen jonge kikkertjes rond.



Rond de vijvertjes heb ik plekjes gemaakt waar de kikkers in kunnen kruipen en met dit warme weer zitten de groene kikkers vaak in het mos en de bruine kikkers in de holletjes.




Zucht................Quilten en kikkers......wat wil een mens nog meer.

Nog een fijne zonnige dag en vrolijke groetjes Renée

8 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Wat een schitterende quilt heb je gemaakt. En je ronde quilt is prachtig! Wat fijn dat je zo kunt opgaan met je andere hobby, de kikkers! Ze hebben volgens mij een koninklijk leven, daar bij jou in de tuin!
Fijn weekend

Siny Nijmeijer zei

Leuk quilt!
Je kikker vijver prachtig!

Lenie zei

Prachtige quilts Renee en wat een gezellig hoekje met de tafel.
Al hou ik niet van kikkers je vijver is mooi zeg.

Groetjes Lenie

marijke's crea zei

Wat een pracht van een quilt en oooo zoooo moooi gequilt! Super!
Wat een leuke vijver heb je altijd wat te zien hè?
fijn weekend,
groetjes Marijke

Annelies zei

Je quilt ziet er erg mooi uit !!!

Elizabeth zei

Wat heb je al prachtige dingen gemaakt!
Ik hou ook van quilten en ...... ook van dezelfde muziek. Het liedje die ik hoorde toen ik je site opende..... helemaal geweldig!!! (LoreenaMcKennit, Dante'sPrayer)
Hartelijke groeten,
Elizabeth

Guusje, zei

Wat een mooie quilt en de quilt die je voor de tafel maakt is ook al zo mooi, de kikkers herken ik ik heb er hier ook twee..

Lucy zei

geweldig Renee .