dinsdag 7 februari 2012

SueBonnet en het andere quilt gebeuren.

Alle ijspret opzij gezet en weer aan het quilten. De Sue bonnet popjes gaan de goede kant op. Het is wel een heel gefriemel vooral de hele kleine stukjes. Alles maak ik dubbel zodat de applicatie wat voller wordt.


De randen ben ik ook aan het veranderen. Eerst had ik  een effen stof gekozen maar ik vind het toch leuker om de quilt te kaderen met blokjes in de kleurtjes van popjes.
Links boven, Loesje met haar naai mandje en klosjes garen.
Links onder,  Wiesje met haar vogeltjes.
Rechts boven, Fleurtje met haar bloemetjes.
Rechts onder Roosje met haar bloemen mandje. Zo de dames zijn voorgesteld.

Bij Atelier Bep had ik mallen gekocht om onder andere sterretjes te maken.


 Ze werken perfect en hier is een proef sterretje. Nieuwe stofjes uitgezocht en hier maak ik nieuwe sterretjes van en uiteindelijk een tafel kleedje.


Nu nog even over jell rolls. Ik had een mooi boek gekocht over het maken van quilts van een jelly roll. Het viel me wel tegen, omdat verteld werd dat je van 1 rol het patroon zou kunnen maken. Helaas moest ik er zelf  stofjes  bij zoeken omdat bij de jelly roll veel effen kleurtjes zaten. Gelukkig heb ik de sterren quilt toch kunnen maken .


Om de dag weer vrolijk af te sluiten..................zorg goed voor ze tijdens deze kou en beetje creativiteit en ze zijn dik tevreden.



Vrolijke groetjes Renée

3 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat schitterend je Sue,
Wat een mooi sterren quilt'
en O wat leuk die poesjes zo grinnik

(ps heb je een borduur machine!!ik heb namelijk Sue patronen!!

Groetjes Joke

Renée zei

Helaas heb ik geen borduur machine Johanna en wat zijn ze lief hé, die poesjes. Zou er best een kast vol van willen hebben, toch?

vrolijke groetjes Renée

Sabine Hoogkamer zei

Wat schattig is die Sunbonnet Sue toch. Ik ben stiekem een beetje verliefd op haar. Ik wil ook graag een miniquiltje maken van haar.
Goede keuze geweest om de tussenranden te veranderen. Het geheel wordt hierdoor wat vriendelijker.
Die sterren zijn trouwens ook erg mooi gelukt, heel strak. Trouwens, ik volg jou ook al :-)))