dinsdag 12 juni 2012

Quilten uit de vrije hand.

Bij Cobie Rouwendal kocht ik mijn Janome naaimachine en deze naaimachine kan prima uit de vrije hand naaien.
Meanderen is leuk om te doen maar een stadje naaien uit de vrije hand is gewoon fun.


en ook dit patroon is uit de vrije hand met de naaimachine genaaid.


Het stadje komt van de Piecemakers en net als de Amish people zijn het mensen met een religieuze achtergrond. Op het quilt gebied is er een groot verschil tussen de Piecemakers en de Amish. Staan bij de Amish de effen stoffen en de eenvoud op de voorgrond ( deze Amish quilt heb ik voor mijn zoon gemaakt )


 de Piecemakers maken meer gebruik van  zijde lintjes , frutsels en alles is uitbundig.


Op de herinnerings quilt voor mijn moeke heb ik zijde lint gebruikt en het werkt prima .



Maar terug naar het stadje. In het boek Silk Ribbon & Friends staat het stadje beschreven en ik heb het ontwerp op de vrije hand met de naaimachine na gebouwd.


Het is een heel leuk boek en de kleine quiltjes die men maakt zijn schattig


maar ik heb ook met veel plezier de Amish quilt gemaakt. 

Vrolijke groetjes Renée


6 opmerkingen:

Terray zei

Jeetje...ik zit vol bewondering naar je kunstwerken te kijken.
Wat mooi en wat knap. Nou dat doe ik je écht niet na hoor!!

Groetjes
Tertia

Quiltendewilma zei

Oh wat mooi!!! Dit doe ik je niet na hoor,..

Ineke zei

Prachtig!!! Ga jou volgen mis ik niets. Jij maakt hele mooie dingen.

Conny's-blog zei

Wat een mooie dingen laat je zien, zeg, dat stadje prachtig............vol bewondering, ga zo verder.....gr.\conny

Elly L zei

Wat prachtig dat stadje. Ik geloof nooit dat ik dat niveau zal halen. Echt super complimenten

marion zei

prachtig!!!! mijn bewondering.........