dinsdag 19 juni 2012

Voor de Kerst en met humor.

Vandaag een heerlijk zonnetje en de kikkers in de vijver zitten al aan de kant te genieten.. Het zijn net toverballen want ze komen donkergroen aan de kant en kleuren langzaamaan, naar lichtgroen.
Vandaag komt Karola weer hier en helaas we kunnen nog niets laten zien van wat we voor onze quiltgroep de Pinsterbloem aan het maken zijn. Maar ik kan jullie wel zeggen het wordt een hele mooie quilt. Dus damens van de Pinsterbloem nog even wachten.

Op zoek naar een patroon kwam ik ook wat quiltjes tegen die nu echt eens afgemaakt moeten worden en dat ga ik dus doen. Zet wel een kerst cd op want jullie raden het al , het zijn quiltjes voor de kerst.

De eerste is een tafelkleedje met stitchery en die kan ik dus lekker in het zonnetje afmaken. Lachen die twee sneeuwpopjes . Het wordt een rood wit quiltje met sterren in de rand en op iedere hoek de sneeuwpopjes.


De tweede quilt is een wandkleedje , sneeuwpoppen met grote schoenen. Het patroon komt uit de Quiltmania en ik ga het patroon aanpassen.


Niet alleen sneeuwpop mannetjes, maar ik maak er ook een paar vrouwtjes bij
De basis heb ik al klaar nu de sneeuwpoppen nog.


 Het volgend quiltje is weer een quiltje met stitchery en die moet ik nog aan elkaar "breien". Het wordt dus passen en meten en hopelijk lukt het me om er een mooi geheel van te maken.

 
Als laatste een quiltje van BOBBIN en daar heb ik het meeste zin in. Dit quiltje heeft een groot humor gehalte, "de strippende kerstman" en ik wil het quiltje beslist aan de muur hebben hangen met de kerst.
Je kan met de kerst man beginnen en eindigen met de sneeuwpop of je draait het gewoon om.



Er is dus nog genoeg te doen en ik beloof jullie voor de kerst zijn alle quiltjes af.

Vrolijke groetjes Renée



6 opmerkingen:

Terray zei

Zo...je kan niet vroeg genoeg beginnen met de kerstquilts ;-) Maar ik ben nu toch wel even blij dat het zonnetje schijnt.

Wat een leuke stitcheries heb je daar (4e foto) is dat een compleet patroon of ze deze afbeeldingen "ergens" op het www te vinden?

Groetjes
Tertia

Quiltendewilma zei

Oh wat een heerlijkheid hier!!
De laatste heb ik ook,.. al zo heel lang,...

Guusje, zei

Wat zijn het allemaal mooie quilts die je gaat maken voor de kerst. De laatste ben ik ook mee bezig.

Johanna Zweden zei

Wat een enig quiltjes, maar laat de kerst nog maar even weg blijven en eerst even genieten van de zomer

Je stitcherie is enig

en alvast een hele fijne midzomer. groetjes joke

marion zei

succes met de quiltjes en veel plezier vooral met het afmaken..........

Ruud Faolan zei

Dat gaat er met de kerst weer geweldig uitzien.

XXXX Ruud