woensdag 11 juli 2012

Vervolg Quilten uit de vrije hand.

Mijn nieuwe Janome naaimachine die ik bij Cobie Rouwendal heb gekocht werkt perfect . Ik heb een quilt gemaakt  waarvan ik het middenblok uit de vrije hand heb gequilt en ik moet zeggen dat niet één keer de draad is gebroken of er haperingen zijn geweest. De Janome werkt uitstekend.


Om de stof  te schuiven heb ik bij Cobie een handig hulpmiddel gevonden , en nu kan ik  makkelijk de stof hanteren en draaiende bewegingen maken. Het hulpmiddel is zo gemaakt dat aan beide zijde een stevige grip zit en je je polsen dus niet zo belast . Onder de ring zit een rubberen strip waardoor de stof niet kan schuiven en je super kan quilten uit de vrije hand.



Met de Janome naaimachine is dit gemaakt en Cobie had gelijk het is een prima machine.


Verder ben ik druk bezig met het afmaken van mijn kerst quiltjes en ik  kom  al aardig in de stemming. Man lief  vroeg nog of ik er een gezellige kerst cd bij wilde en dat is misschien , gezien het weer, niet eens zo'n gek idee.

Toch ook maar weer begonnen aan een nieuw quiltje, een tafelkleedje.

Gisteren bij Karola de blokjes gesneden en vandaag ga ik een kijken of ik de puntjes goed kan krijgen. 


Karola is ook bezig met een blokjes quilt van warme lieve kleurtjes.



Buiten het quilten ben ik druk bezig met het monitoren van amfibieën voor de Stichting RAVON en ook met mijn eigen vijvers gaat het prima.
Sinds kort zit er een pad bij de vijver en als je de foto ziet , is die zo lelijk niet!.


De groene kikkers zitten altijd op hun eigen plekjes en zijn niet zo springerig als ik er langs loop


en soms kan er ééntje niet weg omdat er een bruine kikker op m'n zit.


Mocht ik wat somber worden van het weer één blik om deze bloemenpracht en het gesomber is weer over.


Kaasjeskruid bij mijn vijvertje. Kortom het gaat prima met mijn beide hobby's en ik geniet er volop van.

Vrolijke groetjes Renée



4 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige quilt-steekjes maakt de janome, heb je alleen uitleg gehad of heb je ook een ochtend bij Cobie les gehad?
Brrr..kikkers ben ik niet zo'n fan van maar de foto's zijn prachtig.
Groetjes en fijne avond

Renee Posthuma zei

Nee geen les gehad bij Cobie maar een paar jaar geleden machine quilten bij Aagje Admiraal in Putten gevolgd, Jij ook een fijne avond.

Ruud Faolan zei

Wat een veelzijde lieve meid heb ik toch naast me. Van kerst-kikkers naar padden-quiltjes. Of andersom.

xxxx

Guusje, zei

Wat heb je dat mooi gedaan, het handigheidje is zeker handig die heb ik bij mijn pfaff gekregen en wil hem niet meer kwijt. Wat een kikkers heb je ik heb er twee en schrik steeds weer als ze zomaar ineens opspringen.