zaterdag 25 augustus 2012

Boerderijwinkel De Lindehof .........en nog veel meer.

Nu Ruud weer terug is van 5 weken zomerkamp op De Hoge Veluwe werd het weer tijd om saampies een dagje uit te gaan en wel naar De Lindehof in Zalk.


In het streekblad Veluweland.nl stond een advertentie : Hobby en creativiteit staan centraal bij boerderijwinkel De Lindehof en dat sprak mij vooral aan.
Dus op naar Zalk en ik hoor jullie denken....Zalk ....oja  ooit de woonplaats van het kruidenvrouwtje Klazien.

Nu ligt de Linde hof niet in Zalk maar in het buitengebied en dat was voor ons zonder tomtom niet zo makkelijk want het leek of heel Zalk nog op vakantie was, geen mens te zien. Niet helemaal waar want we kwamen nog een Zalkenaar tegen op de fiets met een enorme bolcrysant in zijn armen maar om die de weg te vragen vonden we wel wat link.


Maar goed, we hebben het gevonden en we werden vriendelijk onvangen door Johanna  en wat is het daar gezellig. Quiltstofjes, eigen linnengoed, hobby materialen, eigen gemaakte bak en cake mixen, franse zeep enz.


Na een kopje koffie hebben we heerlijk in de winkel rond gestruind en wat een leuke spulletjes hebben ze daar.



 Na ons bezoek aan de Lindehof zijn we op zoek gegaan naar een blauw emaille petroleum stel en in het plaatsje Loenen is een winkeltje met alleen maar emaille dus op naar Loenen.


Groen was er genoeg maar blauw is een stuk moeilijker om te krijgen en bij onze blauwe keuken , helaas zijn we daar niet geslaagd. Gelukkig is er marktplaats en ja hoor.......


Het was een gezellige dag uit en ben ik nog aan het quilten.......? Ja hoor ben druk bezig met de sneeuwpoppen en het volgende speldenkussen komt er aan.


Natuurlijk leuk om even te vermelden dat er in mijn vijvers kleine groene kikkertjes zwemmen, mijn dag kan niet meer stuk.


Fijn weekend en vrolijke groetjes Renée

6 opmerkingen:

Kiekplaotiesenzo zei

Je hebt zo te zien een heerlijke dag gehad Renee ! het blauwe kookstelletje is prachtig hoor... groetjes, Diny

quilting Jeannet zei

Ja, het is een geweldige winkel daar he, wat een leuk uitje was me dat, en wat ben je goed geslaagd.

marion zei

wat een leuke wikel om te zien, jammer dat het zover is voor ons. Maar wel heel leuk om de foto's te bekijken

Conny's-blog zei

Je hebt weer een leuk daggie uit gehad zo, waren leuke winkeltjes om te zien.........gr.Conny

Guusje, zei

Wat een leuke dag heb je gehad, leuke winkel en mooie aankopen. Je stitchdrie wordt ook erg mooi.

Merel zei

Wat een leuke man staat er voor die winkel in Loenen! Kennis van je :).
Ik kan me ook vergapen aan dat nostalgische emaille. Op rommelmarkten zoals in Eelde wil het ook nogal eens te koop zijn, maar je bent goed geslaagd op marktplaats! Altijd handig om daar eerst even te kijken.
Die dagjes samen zijn zo waardevol. Kees en ik zijn vrijdag naar het Dolfinarium geweest. Heerlijk weer kind zijn.