dinsdag 4 september 2012

Lekker in de tuin quilten......

en wel een leuk tasje. Van mijn vriendin Betty kreeg ik het patroontje en zij was er al druk mee aan de slag gegaan. Omdat we richting najaar gaan, heb ik  herfst stofjes gekozen voor het tasje .



Het tasje bestaat uit 6 lagen die je op elkaar legt. In het midden van de binnenkant zet je een rits en .......je hebt een tasje met verschillende vakjes.


Dubbel klappen , strikje in het lintje en je hebt een klein praktisch tasje .


Een leuk klein project om lekker buiten te maken en wat een heerlijke nazomer hebben we hé!

Het kerstquiltje schiet ook aardig op de vierhoeken staan nu de sneeuwpopjes. In het midden wil ik nog iets appliceren maar dat volgt later.



En om toch maar bezig te blijven........


12 pineapple blokken en een mooie bijpassende rand lijkt me wel iets voor een nieuw tafel kleedje. Ik weet nog niet of ik alle blokken hetzelfde maak ,  ik wil wel de een na laatste blauwe streep terug laten komen, maar dat zie ik wel of dat wat wordt bij het tweede blok .

Gait vindt het heerlijk .....dicht bij het vrouwtje liggen........ dat vindt die het fijnste wat er is..... en natuurlijk..... op een quiltje.


Vrolijke groetjes Renée

11 opmerkingen:

Kiekplaotiesenzo zei

Het is een prachtig tasje geworden René, groet Diny

Conny's-blog zei

Och wat een leuk tasje heb je gemaakt en die katten zijn ook allemaal het zelfde, als ze maar ergens op kunnen zitten............gr.Conny

Lenie zei

Wat een ontzettend leuk tasje is dat geworden Renee.

Groetjes Lenie

Martine zei

Mooie kleuren van je pineapple blok.

quiltingmieke zei

piep wat een mooi tasje, en het blok, jummie

knuf mieke

quilting Jeannet zei

Ziet er allemaal heel gezellig uit.

Liesbeth Wessels zei

Wat een prachtig tasje, leuk om kado te geven. dus 6 cirkels op elkaar ? groeten van liesbeth

wilma oud zei

Wat is dat een handig en mooi tasje geworden. Mooie kleurtjes en je blok is ook magnifiek. Je werkt erg netjes. groetjes Wilma

Guusje, zei

Wat een leuk tasje is het gewordn en erg handig, leuke stoffen heb je gebruikt.

Annie Scholing zei

Wat een leuk tasje is dat. Kunnen we dat patroontje ook ergens vinden op internet of zo?

Renee Posthuma zei

Hallo Annie,

Het tasje heb ik nagemaakt van een voorbeeld van een vriendin.

Vrolijke groetjes Renee