maandag 17 september 2012

Jacht op de "baby's'.......!

Het begon twee weken geleden. Tegenover ons huis ligt een braak stukje grond, omheind door een hek en  drie grote naaldbomen in het midden.
Op een morgen liep er de familie Nijl gans, met 8 donsjes achter zich aan parmantig het veldje op en neer.


We hadden ze al eerder zien rondvliegen maar nooit gedacht dat ze op dat terrein zouden gaan nestelen. Nijl ganzen zijn eenden en maken hun nest hoog in een boom. Als de jonkies uitkomen vallen ze naar beneden en deze 8 zijn alle goed terecht gekomen.



Helaas was er geen water voor ze dus hebben we een grote zinken teil ingegraven en gevuld. Geweldig ....ze vonden het heerlijk en 8 donzen balletjes zwommen en doken en spetterde in de zinken teil. Gras genoeg maar toch maar wat voer voor de donsjes gekocht en ook dat vonden ze heerlijk.
Zo ging het twee weken goed en op een gegeven moment liepen de bolletjes op straat en met een hoop buren hebben we de bolletjes gevangen en weer terug gezet op het veldje. De ouders wilde anders en op een avond zijn ze met hun jongen vertrokken.


We hebben ze niet meer terug gezien, ik heb ze nog gezocht maar er was geen spoor meer van ze  te bekennen. Niemand heeft ze meer  gezien. Hopelijk hebben ze hun malse wei en de grote droom vijver gevonden. We missen ze best wel.

Op het blog van Jeannet las ik dat ik mooie lapjes had gewonnen. Super Jannet
en nog bedankt voor je goede gave.



Met het quilten gaat het super. Ik ben met verschillende projecten bezig, lekker afwisselend.
Ik weet nu wat ik met de pineapple quilt aanmoet en zo wil ik de blokken maken.


Verder allemaal bloemen spelden kussentjes gemaakt, ze op een karretje gezet en dat maakt het een super leuk geheel.


Ook ben ik bezig met een hexagon quiltje en wel voor een klein trek poppenwagentje .



Wat dit voor een quilt wordt......nog even geheim ....dit zijn de ingredienten.



Kortom  genoeg te doen en nog steeds met heel veel plezier.

Vrolijke groetjes Renée

4 opmerkingen:

Berkeboom zei

Ik heb al je creaties en beginnende bewonderd.
En je blijft vast nog wel denken hoe het met de ganzen en kleintjes gaat. Groetjes Gré

Kiekplaotiesenzo zei

Prachtige foto's van de Nijlganzen!. ik had ze eens gezien op een natuurfilm en waar de jonkies uit de boom "vielen" heel bijzonder en mooi om te zien! en nu hebben of hadden jullie ze zoooo dichtbij. je quiltwerkjes gaan ook goed zie ik. groetjes, Diny

Guusje, zei

Wat zie ik hier veel moois voorbij komen en wat leuk de ganzen.

Terray zei

Wat een leuke quilts in wording zie ik voorbij komen. Zo te zien ben je lekker aan het "freubelen" Komt goed van pas die gewonnen lapjes. Leuk allemaal hoor
Groetjes
tertia