zondag 5 augustus 2012

Het 11-12-13-14-15de spellenkussentje...........

is klaar en dit keer zijn het hele kleine bloemetjes


 

Van mijn vriendin Betty kreeg ik het patroontje en er mee aan de slag gegaan. Rondjes knippen, rimpelen, opvullen en het dikke gedeelte van de tee er bij in stoppen!


Wat is een tee, geen flauw benul maar gelukkig wist Karola het, een stokje om je golfballetje op te zetten. Je hebt ze van plastic, bedrukte, witte , blauwe, groene , lange korte, kortom heleboel tees en ik heb een licht houten tee gekozen. Via internet een zak van die dingen besteld en de volgende dag kon ik ze in het spelden kussentje verwerken.

Het leuke is,.......... je kunt ze op een klosje garen zetten en dat ziet er best poeperig uit.


Zijn  ze moeilijk om te maken......................? Nee hoor hier het recept

                                                 Een recept voor......
                                    Neem een kopje vol opgewektheid
                                    en een glaasje goede moed,
                                    een snufje zelfbeheersing
                                   (niet teveel, dat is niet goed.)
                                   Vind je na dit receptje,
                                   je liefste wens nog niet vervuld?
                                   Neem dat als allerlaatste,
                                   Nog honderd gram geduld.

Vrolijke groetjes Renée


6 opmerkingen:

Martine zei

Leuk patroon heb je ons gegeven. ( LOL )

marijke's crea zei

Leuk bloemspeldenkussentje en het versje staat volgens mij in mijn poësie album maar nog iets uitgebreider....
fijne dag,
groetjes Marijke

Renee Posthuma zei

Ja Marijke dat gedichtje is van Juf -Hannah, poezie versjes.

Ineke Hulzebos zei

Wat een schattig speldenkussentje!
Liefs, Ineke

wilma oud zei

Wat een leuk orgineel idee. Wat heb je er als vulling in gedaan?
Groetjes Wilma Oud

Renee Posthuma zei

Als vulling heb ik een plukje fiberfill gebruikt maar met lontwol gaat het ook goed.

Vrolijke groetjes Renée