vrijdag 3 augustus 2012

Veel quilten door............een tekenbeet.

De natuur is wonderschoon maar deze kleine beestjes..........niet zo tof.



Ik struin veel door het bos en hoewel ik me goed aankleed, heb ik er altijd wel één te pakken of liever deze keer had ik er 8. Helaas zat er een besmette teek tussen . Dus maar naar Heer dokter en die zei: "waar hebben ze je gebeten". Nu ben ik niet meer één van de jongste en ik antwoordde terug: Heer dokter dat wilt u helemaal niet weten, maar daar schoot ik niets mee op en hup T shirt uit en ja hoor allemaal beten, geen kringen maar die op mijn been was heel duidelijk.


Heer dokter riep euforisch: "  een besmette teek, waren alle besmette tekenbeten maar zo duidelijk , 3 weken antibiotica en niet in de zon anders kun je uitslag krijgen".
Ik dacht dat valt wel mee dus met de beentjes in de zon.............fout en zo ben ik dus flink aan het quilten gegaan.

Van mijn lieve ega hoorde ik dat er erg veel teken zijn op het moment en dat klopt ook wel want ik heb er dit jaar al aardig wat weggevangen.

Dus quilten.......... nu kwam ik de patronen van de Lecien Bom tegen en wat zijn ze mooi.


en omdat ik appliceren toch wel ontzettend leuk vind ben ik maar eens op zoek gegaan naar stofjes en heb gekozen voor mijn japanse stofjes.


 De hele quilt zal ik niet maken maar een paar blokken geeft al een mooi geheel.
Als basis stof gebruik ik een gedekte tint.


Dus ik kan weer aan de slag en er ligt ook nog verschillende sneeuwpoppen quilts dus ik zal me zeker niet vervelen.
Lieve echtgenoot komt het weekend van het Zomerkamp op de Hoge Veluwe
even thuis en dan ga ik hem een goed op teken "vlooien".

Fijn weekend en vrolijke groetjes Renée

6 opmerkingen:

Elly L zei

Oeps sterkte met de tekenbeet, gelukkig ben je er op tijd bij.
Wat een prachtige Bom en wat moedig om dit met de Japanse lapjes te doen. Succes

qm zei

sterkte en beterschap. mooi dat je een hobby hebt waar je je ondertussen mee kan vermaken, maar gezond zijn is wel fijner en belangrijker, helaas kreeg je geen keus en moet je er het beste van maken.
lieve groet Anneke

susan zei

sterkte met de beten hoop dat de antibiotica zijn werk doet. toevalig zit ik met dezelfde quilt in mijn handen vind hem zo mooi. succes met de prachtige lapjes dat zal een plaatje worden

Vero nickyschannel zei

oese, tekenbeet, altijd gevaarlijk, verzorg je goed.
ben al benieuwd naar je quilt in wording, mooie lapjes
knuff, vero

Ineke Hulzebos zei

Dat is niet zo mooi, van die teken-beet, sterkte er mee!
Maar daar in tegen kun je nu lekker je gang gaan met quilten.
Dank je wel voor je "bezoek"op mijn blog!
Liefs, Ineke

Kiekplaotiesenzo zei

bEN OOK BENIEUWD WAT JE GAAT MAKEN VAN JE JAPANSE STOFJES!