woensdag 1 augustus 2012

Het kleine geluks doosje.......

Ja jullie horen het goed ik heb een klein houten doosje met geluk. Iedereen kan zo'n doosje maken maar dan moet je wel één of meerdere katten hebben. Het verhaal gaat zo, katten snorharen brengen geluk en af en toe trek ik er eentje.........hé nee, valt er eentje bij Karel, Witje of Gait uit en die doe ik dan in een mooi houten doosje. Ik heb er al best veel  en bij elke gevonden snorhaar lacht het geluk me iets meer toe.



en als het geluk even weg is heb ik al gauw de neiging om met een schaar......
ah nee!
Ze hebben ze nog hoor zoals jullie kunnen zien.


Dus zoek in mandjes, op quiltjes want snorharen brengen geluk . Nog even een gedichtje over onze lieve Karel.


Karel de kater
Karel was een rare kater,
want hij hield zoveel van water.
Hij sprong zomaar in het bad,
als zijn baasje daar al zat.
Kareltje kon niet echt praten,
maar hij kon wel winden laten.
Kinderen, je gelooft het niet,
zulke winden als hij liet
En de zwarte Twan van Duren,
was de kater van de buren.
Hij kwam vaak bij karel aan,
of die nog wat vis had staan.
Twan kon wandelen op de daken,
en een koelkast open maken,
Twan was eigenlijk een dief,
en toch was hij best erg lief.
Soms zat elk op zijn gemakje,
aan zijn eigen etensbakje,
maar ze vonden't ook niet raar,
om te jatten van elkaar.
Dat werd krabben, dat werd snauwen,
dat werd klagelijk miauwen,
maar dan kwam het toch weer goed,
zoals dat bij vrienden moet.
Karel had met Twan van Duren,
steeds weer nieuwe avonturen,
in de tuin en op het dak,
en bij elke vuilnisbak.
© Willem Wilmink

En dat was ik bijna vergeten, het tafelkleed is af.



Vrolijke groetjes Renée


6 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Dat is nieuw voor mij, dat wist ik dus niet, dat de snorharen van katten geluk brengen. Je tafelkleed is prachtig geworden!
Liefs, Ineke

quiltingmieke zei

piep wat een heerlijk gedicht, heab ervan genoten en de snorharen dt wist ik niet...leuk om weten, hou de drie snorrepoezen hier in t oog

knuf mieke

Klaske zei

Oh dat wist ik niet.. Nou ik heb 2 katten dussuuh..
Grappig, ook nog een bijpassend muziekje.Fijne dag

Klaske zei

Vergeet is nog te zeggen dat je tafelkleed mooi is geworden!

liesjequilt zei

geweldig, ik hoop dat je je nog een beetje kunt beheersen!
Het gedicht is ook mooi, heeft Willem Wilmink ook niet de teksten voor de musical Cats geschreven?
Gr. Liesbeth

susan zei

ha die spaar ik ook heb en al heel wat gevonden van onze kater. mooi gedicht hoor wist niet dat ze geluk brengen.