dinsdag 31 juli 2012

Borduren en quilten.....


vind ik een leuke combinatie en voor mijn tafelkleed heb ik het midden stukje geborduurd. Eerst ga ik het kleed quilten en dan pas zet ik het rondje erop en dan borduur ik de laatste rondingen erop.




Het midden stukje lijkt heel licht ten opzichte van het kleed maar dat komt denk ik van de opname want op deze foto is het duidelijker.


Zo af en toe een quiltje met borduursels maken gaat er bij mij wel in en vooral de patronen van Lynette Anderson vind ik wel heel tof.

Ik heb de basis van twee quilts van haar gebruikt en het borduren van deze quilts vond ik super leuk om te doen.



Maar goed dan ben je weer op het internet aan het struinen en dan kom je van zulke leuke boekjes tegen en daar staan zulke leuke ontwerpjes in, en daar ben ik dus weer voor gevallen.


Dit boekje van Hatched and Patched  bestaat al een tijdje maar deze is nieuw.


Daar komen we wel de winter mee door.

Nog even wat nieuws uit de tuin, ze vinden pindakaas heerlijk!



Fijne dag en natuurlijk vrolijke groetjes Renée


6 opmerkingen:

Ineke B zei

Mooie geborduurd! Vind het ook leuk omdat ik ook met de Down in the Garden bezig ben. Het tafelkleed wordt prachtig!
Fijne dag, Ineke

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige borduur-tjes!!! Je tafelkleed, vind ik prachtig. Dat boek, heb je het besteld?
Groetjes, Ineke

Martine zei

Moi tafelkleed heb je in de maak.

Renee Posthuma zei

Ja Ineke, het zijn twee boeken en ik heb ze besteld. Al een tijdje zit ik in de voorbereidings groep van onze quiltclub in Apeldoorn en in die boeken staan leuke projecten voor "tussendoor"..

Vrolijke groetjes Renée

Klazien zei

Ja de combinatie van borduren en quilten vind ik ook leuk.
Wat zien die Lynette Andersons er mooi uit !
En wat een mooie boeken, heb je nooit genoeg van he !

Guusje, zei

Mooie stitcherie voor het midden en wat een prachtige quilt is de down in THE garden van Kanne toch. En ja het boek The Simple Life van Anni Downs lijkt me ook geweldig mooi die zag ik ook pas en heb ik op mijn verlanglijstje gezet.