zaterdag 21 juli 2012

Beatrix Potter en de kringloop winkel

Vandaag moest ik nog even wat boodschapjes doen en ik dacht kom ik ga ook nog even langs onze kringloop winkel. We hebben in ons dorp een super leuke kringloop en iedere dag is er wel weer wat nieuws te zien. Op een van de schappen stond een snoezig muizen stelletje en ik was gelijk verkocht.


Wat leek ze veel op Mrs. Tittlemous een verhaal van Beatrix Potter


Beatrix Potter 1866 - 1943


Beatrix Potter schreef super leuke kinder verhaaltjes en ik vind ze enig.
Bij ons in de gang hangt een oud kastje met daarin verschillende boekjes van haar.


Op een rommelmarkt vond ik zelfs hele kleine boekjes en ja dan ben ik heel hebberig en wil ze natuurlijk hebben.


De verhaaltjes van Beatrix Potter gaan over de avonturen van verschillende dieren en speelt zich altijd af op het platteland.


Als je de boekjes leest zou je zo graag eens in die tijd, op die plek zijn waar Beatrix leefde en schreef. Gelukkig kan ik heerlijk wegdromen als ik haar verhaaltjes lees........en dan kom je in de kringloop winkel een muizen paartje tegen en waan je je gelijk in de wereld van Beatrix Potter.

De beeldjes zijn zwaar en onderop staat op een klein etikette
handpainted by Marianne -Frans.
Helaas kan ik niets van hun vinden op internet. Heel jammer maar zeggen jullie nu zelf, Lijkt ze op Mrs. Tittle mouse of niet.


Fijn zonnig weekend en vrolijke groetjes Renée

5 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Ja, inderdaad, ze lijken er echt heel veel op! Het zijn ook echt heel leuke boekjes! Volgens mij heb ik er maar 1, straks meteen even kijken in mijn boekenkastje.
Fijne zondag

Merel zei

Zo lief die verhaaltjes, en ze was een groot voorvechtster voor het behoud van mooie natuur. Ze werd ook schapenboerin en dankzij haar hebben de traditionele schapenrassen in The Lake District. Van de opbrengst van haar boeken kocht ze duizenden hectaren grond die ze na haar leven, samen met haar 14 boerderijen en cottages, naliet aan The Nation Trust. De boerderijen functioneren tot de dag van vandaag, met respect voor de natuur. (uit Seasons juni/juli 2012)
Ach ja, zomaar een weetje voor een liefhebster van Beatrix Potter :)

Merel zei

Die schapenrassen hebben dus nog steeds de overhand. Ik maakte mijn zin niet goed af. Sorry

Renee Posthuma zei

Dank je wel Merel, wat was Beatrix Potter een byzondere vrouw dat ze zoveel moois de mensheid heeft nagelaten.

Vrolijke groetjes Renee

wilma oud zei

Ja, wat was ze een bijzondere vrouw en wat een mooie boekjes heeft ze geschreven. Voor mijn kleinkinderen heb ik de video's van haar boekjes en die worden vaak gedraaid. Heel leuk die meuisjes. Groetjes Wilma