donderdag 11 oktober 2012

Quiltje klaar.....en Quiltje geregen.

Dit quiltje lag al lang in de kast en ik moet eerlijk zeggen , met een zucht ben ik er weer mee aan begonnen.
Vandaag...............klaar is het quiltje


en nu weer opvouwen en in de quiltkoffer leggen... nee hoor hij heeft een mooi plekje gekregen...toch.


Het past precies bij onze blauwe keuken en ons blauw-rode thee servies, zelfs de gebreide theemuts staat er prima bij.

Gisteren hebben dochter lief en ik besloten de sterretjes voor "de blauwe engel " quilt toch een slagje kleiner te maken.
Er komen 68 sterretjes in dus moeke kan nog wel even voort maar het begin is er. Tussen de sterretjes maak ik blokjes en daar hebben we een creme stofje met een heeeel klein blauw sterretje voor gekozen.


Vandaag heb ik ook het pineapple quiltje gesandwiched  en dat is een @#* werkje.
Ik tape de stof op de grond en dan maar rijgen. Klutsknieën en maagzuur krijg je er van maar.... hij ligt opdek en de randen rijg ik even dubbel dan rafelt de stof niet zo als ik ga quilten en dat doe ik bij dit quiltje met de hand.


Als achtergrond stofje heb ik een bloemetje gekozen en deze bloemetjes stof is ook in de voorkant verwerkt.



Morgen weer quilten met mijn vriendin en natuurlijk weer een paar sterretjes maken en nog steeds zeg ik......quiltplezier genoeg........tijd te kort.

Vrolijke groetjes Renée

13 opmerkingen:

Berkeboom zei

Ziet er allemaal prachtig uit. Groetjes Gré

Ineke Hulzebos zei

Dat blauwe quiltje en je pine apple zijn prachtig, even doorzetten, als het af is geeft je een voldaan gevoel! Ben benieuwd hoe de quilt voor je dochter wordt.
Liefs, Ineke

Sylvia zei

Heerlijk om weer iets klaar te hebben hè? Staat mooi op je keukentafel.
Trouwens de blauwe sterren zullen ook heel mooi worden met die sortering blauwe stofjes.
Succes er mee, groetjes Sylvia.

Sylvia zei

Heerlijk om weer iets klaar te hebben hè? Staat mooi op je keukentafel.
Trouwens de blauwe sterren zullen ook heel mooi worden met die sortering blauwe stofjes.
Succes er mee, groetjes Sylvia.

marion zei

staat prachtig op de keukentafel en je sterren ze zijn zo mooi

wilma oud zei

Dat blauwe quiltje past perfect bij je blauwe keuken. Alsof het er voor gemaakt is. Mooi hoor. groetjes Wilma

Ruud Faolan zei

Weer een flitsend kleedje op tafel. Het staat geweldig in onze blauwe Franse keuken.

Klaske zei

Wat staat dat mooi bij jou op tafel!!

Marjo B-W zei

Je affo is leuk hoor! Maar was je er eerst op uitgekeken? Nu staat het mooi op tafel.
Voor het sandwichen is ook een handiger manier:
met lijm spray(v/d quiltwinkel)! Dan hoef je nog maar hier en daar een veiligheidsspeld te plaatsen. Dat scheelt niet altijd veel tijd, maar ook veel pijn aan je knieën. Ik heb al tientallen quilts op die manier gedaan en het is geen enkel probleem met (hand)quilten.
Groetjes, Marjo

quiltingmieke zei

piep hey meid weer een prachtstuk erbij,
mooi hoor zo op de keukentafel, zou zo om een kopje thee komen ...hihi, stoute mieke

knuf mieke

conny's quilts zei

Wat een prachtig werk, vooral die blauw wit rode op je tafel spreekt mij erg aan!

Anoniem zei

Dag zus
Mooi de quilt voor de keukentafel.De quilt voor Inge wordt ook aardig. Je hebt al heel wat geschreven. Ik was wat achter en moest nog een hele pagina bij lezen. Ben steeds weer benieuwd wat er op je blog staat.
Frances

Atelier Hartendief zei

Je "storm at sea" is prachtig, de blauwe engel die je nu gaat maken is ook schitterend! Heb jij soms iets met blauw ;-) ?

Groetjes Marijke