maandag 15 oktober 2012

Het vergeten laatje.

Hebben jullie ook een kastje waar je eigenlijk niet zo vaak in kijkt en als je het dan wel doet, je het laatje maar weer vlug sluit?
Zo'n kastje heb ik dus en omdat ik iets niet kon vinden trok ik het laatje weer open en kwam ik iets heel waardevols tegen.......Siggies.



Hoe het siggie verhaal begon...wel in 2008 meldde ik me aan bij Annelies en kreeg mijn eerste siggie.


Ik kreeg een lijst van mensen die siggies ruilden en ging er mee aan de slag.
Wat was het leuk om regelmatig een zachte enveloppe in de brievenbus te vinden en de lieve en vaak persoonlijke begeleidende brieven te lezen.



De volgende stap was de Dear Jean Siggie Swap in Amerika.


Brenda Magnes Papadakis, schrijfster van het Dear Jean boek organiseert ieder voorjaar een siggie swap en het leek me enig om hier aan mee te doen.

Het siggie is het D-13 Field of Dreams blok uit het Dear Jean boek en van wie kreeg ik een siggie......


ja hoor van Brenda Magnes Papadakis en nog vele mooie siggies uit USA , Canada, Australië.

Natuurlijk ging de swap van Annelies gewoon door en er werden siggies bezorgd uit heel veel landen.




Op een gegeven moment dacht ik , genoeg is genoeg en ben met het ruilen gestopt.

183 siggies uit Nederland en 196 siggies uit de hele wereld belandde in in het vergeten laatje tot afgelopen zondag.



Nu ga ik er wat mee doen , dacht ik bij mezelf.... niet bekijken en terug leggen, nee ik heb besloten er een quilt van te maken . Het zal best een hele grote worden maar dan heb je ook wel een internationale quilt van lieve mensen die met mij een siggie wilde ruilen.

Vrolijke groetjes Renée

7 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Dapper van je om zoveel siggies in een quilt te willen gaan verwerken. groetjes van liesbeth

Ineke Hulzebos zei

Ik wens je veel succes om er een siggie-quilt van te maken, pffff...wat een werk!
Wel bijzonder om van zoveel mensen een blokje te krijgen en zelf er ook 1 op te sturen.
Lieve groetjes,

Ineke Hulzebos

Marjo B-W zei

Goed idee! Kan me indenken dat het eerst moest betijen voordat je de moed vond ermee te beginnen, maar daar je alleen maar plezier (en warmte) van hebben. Succes ermee!

Groetjes, Marjo B-W

Marijke zei

Heel goed van jou om eerst iets te doen met al het leuks dat je hebt liggen. Het wordt vast een hele vrolijke quilt!

Groetjes Marijke

Anoniem zei

dat is een hele stapel!!! Ben benieuwd hoe de quilt gaat worden.
groet Rian

Terray zei

Oha jaaaa die van mij liggen ook "vergeten" te wachten om herontdekt te worden. Ik heb geloof ik een jaartje meegedaan. Niet fanatiek iets van 50 stuks heb. Dus misschien lees je bij mij ook wel eens een verhaaltje over de "vergeten" siggies ;-)

Groetjes
Tertia

Marga (MarPie) zei

hallo Renee, tegenwoordig beheer ik de lijst en ben nu dus ook bezig mijn siggy quilt aan het maken.
Mag ik je vragen hoe het nu met die van jouw is ondertussen?
Dank je wel alvast, voor je tijd en moeite om mij een antwoord te geven.

Met vriendelijke groetjes,
Marga♥