dinsdag 16 oktober 2012

Honing - parfum- en de avonturen van Mijnheer Prikkebeen.


Kinderen, komt en hoort mij aan
'k zal je hier vertellen gaan,
Hoe 't heer Prikkebeen verging,
Die zoo graag kapellen ving,
Maar wiens zuster, Ursula, wou,
Dat hij 't vangen laten zou.

Daar gaat dus ons dagje uit over......Kapellen en dat zijn....vlinders.


We zijn vandaag in de orchideeënhoeve in Luttelgeest , Noordoostpolder geweest waar ze een tropische tuin en een vlindervallei hebben.
Wauw.....wat is het daar mooi en wat is het daar lekker.... warm!
Zodra je binnenkomt stap je uit de herfst zo de zomer in......natuurlijk wel op een mooie dag in de zomer.

Gaan jullie mee de tropische tuin in....


waar overal orchideeën groeien...


in allerlei kleuren en vormen....


waar we hang bruggetjes overgaan....


en watervalletjes passeren...


en dan in de vlinder vallei komen. Hier beland je echt in de tropen. het is er heerlijk warm en binnen de kortste keren loop je in je t-shirt rond met zo'n ontzettend gelukzalig gevoel......honderden vlinders die rondom je fladderen. De een nog mooier als de ander en je wordt er steeds blijer en vrolijker van. Het viel me wel op dat de dames allemaal zo lekker roken......parfum en vlinders, ik weet niet hoor of ze dit nu voor zich zelf of voor de vlinders hadden opgedaan.

In de vallei staan overal plankjes met fruit en honing voor de vlinders en er zijn veel bloeiende bloemen en struiken, dus nectar genoeg voor het vliegend spul.


Lopen jullie weer mee....


Wauw....

en oh.....

tof......

Eentje op mijn hand...


deze.....

bij een watervalletje...


Wat een mooie roltong hebben ze


De laatste....


Vlinders....je hoort ze niet, fladderen constant achter elkaar aan, zijn zo fragiel en zo ontzettend mooi en belangrijkste voor mij.....je wordt zó vrolijk van het fladderend volkje en je beseft maar weer, hoe mooi de natuur toch is.

Vrolijke groetjes Renée


3 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Prachtig, ik ken alleen de vlindertuin in Emmen. groeten van liesbeth

Conny's-blog zei

Het is daar prachtig he, ben er al vaker geweest en het blijft mooi, die vlinders zo veel he............gr.Conny

Marjo B-W zei

Wat een prachtige foto's! Luttelgeest is niet ver voor mij, maar ik ben er nog nooit geweest (schaam....). Jouw foto's zijn een extra stimulans om deze winter 's te gaan!
Groetjes, Marjo B-W