woensdag 17 oktober 2012

Wie weet er meer van oude qultjes.....?

Toen ik in Zutphen was liep ik al winkelend een antiek- curiosa winkeltje binnen waar ze veel spulletjes uit Engeland verkochten.
Daar zag ik iets bijzonders liggen en wel dit oud Engels quiltje teminste.....dat neem ik aan gezien de stof en de vulling.


Het quiltje is gemaakt van heel dunne zijde en onder de zijde ligt héél dun katoen. 
De afmeting is 20 bij 30 inches waarschijnlijk gemaakt voor een kinderbedje?
In het midden is een bloemenmand geborduurd en dat is heel precies gedaan.


Er verschillende quilt motieven gebruikt.





Ik neem aan dat diegene die het quiltje gemaakt heeft eerst de maat 40 bij 30 inches heeft gebruikt en toen het quiltje doorgepit was, heeft ze het dubbel geklapt. en vast genaaid.


In mijn ogen is het een mooi quiltje en hoeveel jaar geleden zou het gemaakt zijn,
wie zat bij de olielamp steekje voor steekje aan deze quilt te werken. Zou het zo graag weten.



Het quiltje lijkt op de foto als nieuw maar nee hoor, er zitten vlekjes op en aan één rand zijn er slijtplekjes. Ruikt naar die ouderwetse  mottenballen.

Wie o wie kan me meer vertellen over zo'n oud quiltje?

Vrolijke groetjes Renée



4 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Mooi joh zo'n oud quiltje............gr.Conny

Ineke Hulzebos zei

Nee, ik kan er niets over vertellen, wel heel bijzonder, zo'n oud quiltje.
Groetjes

Annelies zei

Ik heb helaas geen idee.

Johanna Zweden zei

Wat mooi is dit, ik zal eens kijken of ik wat in mijn boeken erover kan vinden, ik houd je op de hoogte

Fijne dag groetjes Joke