zondag 7 oktober 2012

Tassen maken.

Een kennis van me vroeg me een tas voor haar te maken. Ze had japanse stofjes uitgezocht en vertelde mij dat ze van kobalt blauw hield. Het leuke van tassen maken vind ik, je kan zo heerlijk zonder patroon werken en je verzint ter plekke wat je gaat doen. Natuurlijk heb je een moment waar je het "kreng ", de kamer door wil smijten.
Doorzetten....doorzetten mompel ik dan, nou ja misschien iets andere bewoording, maar hier dan het resultaat.

De voorkant

De andere kant


De hengels hang ik altijd aan bretel sluitingen, hangt stevig en je kan ze er makkelijk af doen.


Om het af te leren en de stofjes op te maken......nog een tas.


Van boven heb ik hem zo gemaakt dat je niets uit je tas kan verliezen.


Aan beide kanten van de tas zitten grote zakken. De tas is gemaakt van een grote vierkante lap die je op een speciale manier vouwt en vast naait, leuk om te maken.

Zaterdag zijn we naar de rommelmarkt geweest bij een klein kerkje in ons dorp.
Er stond een mooie hutkoffer die men bijzonder mooi had opgeknapt. Strak in de verf met  hengels aan de zijkant , een toffe knop en wieltjes aan de onderkant en scharnieren aan de deksel.Voor één eurie kon je een nummer trekken en 's middags zou de verloting zijn." Dus niet vergeten uw telefoonnummer er bij te zetten mevrouw want......wie weet."
Laten we nu toch winnen......


en wat doen we er in ?


Tof , dat we deze mooie quilt kist hebben gewonnen en fijn dat de quilts nu een goed onderkomen hebben.

Vrolijke groetjes Renée



6 opmerkingen:

wilma oud zei

Ten eerste proficiat met deze mooie hutkoffer. Pracht exemplaar en verder bewonder ik je dat je die tassen zo uit je losse pols maakt. Doe ik je niet na. Groetjes Wilma

Marjo B-W zei

Wat een bof, zo'n mooie hutkoffer winnen! En met die mooie quilts erin een echte aanwinst. En je tassen zijn ook leuk, het gebruik van bretels en dat idee van afsluiten van de 2e tas kon ik wel eens van je overnemen!
Groetjes, Marjo B-W

Berkeboom zei

Wat een prachtige tassen heb je gemaakt. En gefeliciteerd met de schattige hutkoffer. Leuk om daar quilts in te bewaren. Groetjes Gré

Liesbeth Wessels zei

Wat een prachtige rode koffer !! en wat een leuke tassen. Ik ben er ook een aan het maken, mijn eerste ! Ja echt waar, maak alles maar nog nooit een tas gemaakt. groeten van liesbeth

Quilt Quebbel zei

Die mooie quilts verdienen zo'n mooie hutkoffer. En jij dus ook. Proficiat. En dat idee van die bretels leen ik van je. Fantastische oplossing. Groet, Maria

quiltingmieke zei

piep wauw schitterende koffer meid, proficiat

en je tssen toppie hoor

ik maak eentje van Granny s

knuf mieke