donderdag 4 oktober 2012

Dwalend door Zutphen ...en een toffe koop.

Vandaag een dagje Zutphen en hoewel het stadje niet ver van ons dorp ligt komen we er niet zo vaak. De Hanze stad Zutphen ligt aan de IJssel en heeft schitterende oude gebouwen. Hofjes vind ik super en die hebben ze in Zutphen.


Het stadje heeft ook leuke winkel straatjes en het geluk was met mij.... een winkeltje dat zijn curiosa en andere oude spulletjes in de uitverkoop had en bingo


enig idee...... het is een oud engels meetlint, uit trekken en als je het lint weer wilt oprollen wip je het klepje in het midden op, draaien, en het lint gaat weer naar binnen.


Wat is het toch leuk om te verzamelen en zo kwam ik zondag op de rommelmarkt in ons dorp dit spaarvarken tegen, het is van gietijzer en loei zwaar maar een plaatje.


En dan zijn er nog de foto's uit mijn verre verleden....nou mijn verleden?


Het tweede meisje van links is mijn overgrootmoeder en de vrouw met het kindje op schoot is mijn bed overgrootmoeder.




Links dus mijn bed....oma en opa , nog een verlovings foto van mijn ouders en mijn andere oma en de rest van de foto's........zou het niet weten, gescoord op de rommelmarkt....... en nu de toekomst in.

Mochten wij gaan hemelen en de familie ruimt op dan hoor ik ze al tegen elkaar zeggen: "Wie zijn die drie nu in het midden en dat meisje met die strik, ze lijken niet van tante Betje en ook niet van ome Henk, ze lijken niet veel op ons, hebben ze niets achter op de foto's geschreven. Flauwekul natuurlijk en onze kids vinden het wel leuk en spelen het spelletje graag mee.

Maar mijn grootste verzameling is toch wel mijn lappenkast. Wauw...als ik quiltstofjes zie ben ik net Dagobert Duck.......hebberig!
Mijn lapjes kast zit ook behoorlijk vol en ik grijp nooit mis.


Dat brengt me gelijk bij het volgende. Al een paar keer ben ik in Oldebroek
bij Magdaleentje geweest waar de dochter van Magda en twee vriendinnen de webwinkel aan het leeg verkopen zijn. In het begin had ik moeite met het idee... maar dat is nu wel veranderd, wat zijn het toffe mensen in Oldebroek en ze zijn blij dat de quiltstoffen nu verkocht worden en dat ze kunnen afsluiten. Er zijn nog veel stoffen en Hier staat wanneer ze open zijn. Via hun site zijn ook nog stoffen te bestellen en het is echt de moeite waard om naar Oldebroek te "kachelen".

 Ik sluit af van een winter tafereeltje en ja de tijd komt er weer aan. Frutten voor de kerst.


en zoals altijd zoekt Gait weer een super plekje op om zijn dutje te doen.


Tot het volgende blog berichtje en natuurlijk......
Vrolijke groetjes Renée


10 opmerkingen:

Atelier Hartendief zei

Hoi Renee,

Ja, was is Zutphen een lief stadje he! Wij wonen er ook vlakbij en ik kom er ook veel te weinig!

Groetjes Marijke

Klaske zei

Zozo jij kan zelf wel een quiltwinkeltje beginnen;-))
Fijne dag

Sylvia zei

Ja het is de moeite waard om nu in oldebroek te shoppen, waar wij elkaar in het "echt" hebben ontmoet ! Ik verklap niks hoor!? ?! Groetjes Sylvia

Marly Grijpma zei

Renee, wat een geweldige gevulde kast heb je! Nu dat ik een klein voorraadje heb snap ik dat anderen bijna een winkel hebben, het is zoveel makkelijker als je niet eerst hoeft te puzzelen of op pad gaan om een bijpassend stofje. Oldebroek, heb ik je live ontmoet en ook anderen, bijzondere uren waren dat.
groetjes, Marly

marion zei

ooh als ik zo dicht bij petra woonde dat shopte ik daar heel vaak. Groetjes Marion, prachtige lappenkast

Marjo B-W zei

Gefeliciteerd met je mooie centimeterband-aankoop! Zo kocht ik onlangs in een kringloopwinkel een ieni-miene naaidoosje... Ook zo'n schatje. En als je nog eens te weten komt waar potjes met tijd te koop worden aangeboden (om al die stof te verwerken), dan hou ik me aanbevolen! :)
Groetjes, Marjo B-W

Anoniem zei

Wat een mooie kast vol!
Ik kan iedereen aanraden om nog een tochtje naar Oldebroek te maken om nu, heel betaalbaar, de kast aan te vullen of stoffen voor een project te kiezen!
groetjes, Marijke

Conny's-blog zei

Je hebt weer lekker geneusd in dat mooie stadje Zuthen, weet ik dat ook weer. Ja blijft leuk om dingen te verzamelen, mensen die dat niet doen missen toch echt wat, he, leuke dingen gescoord weer.................gr.Conny

Terray zei

Wauwwww die kast van jou....Ook ik woon niet zo ver van Zutphen en Oldebroek maar kom er bijna nooit. Meestal in de zomervakantie ga ik wel shoppen in Zutphen omdat we daar vlakbij op de camping staan.
Je bent toch wel bij Petra prins op bezoek geweest ;-)

Groetjes
Tertia

wilma oud zei

Leuk,leuk, alles leuk, maar die lapjeskast bvind ik het ALLERLEUKST