zaterdag 29 september 2012

Herfst, het jaargetij van ... eikeltjes breien

en dat is friemel werk maar reuze leuk om te doen.





Wat je nodig hebt is dit...


 en een beetje vulling en eikeldopjes.


16 steken opzetten en verdelen over 4 naalden
5 toeren recht breien.
toer   6: aan het eind van iedere naald 2 steken samen breien, 12 steken over
toer   7: recht
toer   8: aan het eind van iedere naald 2 steken samen breien, 8 steken over.
toer   9: recht
toer 10: aan het eind van iedere naald 2 steken samen breien, 4 steken over.
draad door de laatste vier steken halen en de draad aan de binnen kant afhechten.

Het eikeltje vullen en  dichtnaaien.


Dopje erop plakken en jippie.....je hebt een eikel.


Herfst.....het jaargetij van warme kleurtjes en genieten van de best nog warme zonnestralen.


Vanmorgen dus vroeg op pad. Eerst langs de kringloop en daar zag ik 4 oude zinken emmers staan. Op naar de markt  daar staat de bloemenman en herfst asters en hei gekocht. De emmers gevuld en ieder keer als ik nu naar buiten kijk....wat een mooie kleurtjes.



Herfst...het jaargetij dat de kikkers weer hun winter verblijven opzoeken. Nu de mijne nog niet. Ze zitten nog lekker met hun kontjes in het zachte mos het bevalt hen nog prima zo, wel hebben ze dikke buikjes en kunnen dus zo de winterslaap in.


Herfst... het jaargetij van peertjes stoven en dat gaat fantastisch op ons pas gekochte petroleumstel
We hebben nu een driepitter en een éénpitter en als het gas eens weg zou vallen...ja we kunnen dan koken op de petroleum stellen. Op zoek dus naar nog 'n driepitter.


Herfst...het jaargetij van meer binnen dan buiten en de naderende feestdagen.
Dit vind ik een plaatje van een quilt en hoewel er nog best veel werkjes liggen ga ik er toch aan beginnen.



Vind het super mooie blokken en ik wil er graag een eigen draai aan geven.


 De stofjes.... van Moda, Northern Cardinal.


Herfst...het jaargetij van genieten, volop genieten.

Vrolijke groetjes Renée

12 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep meid, wat een leuke tutorial, over die eikels,
ga eens in mijn restjes wol kijken....Wil er ook wel graag wat maken

bedankt ervoor.

Wauw wat een prachtquilt....
schitterende stoffen
dat wordt weer een juweeltje

en je emmers helemaal top hoor
ik ga proberen woensdag binnen al de herfst in huis te halen en buiten zal voor de week erop zijn

weerom genoten van je blogje

knuf mieke

quilting Jeannet zei

schattig die eikeltjes....nu die dopjes nog vinden ana de westerse zeekust...wij hebben geen eikel aan de boom hangen terwijl we er vorig jaar over struikelden.

Conny's-blog zei

Herfst heerlijk weer he, lekker knus binnen en de kaarsjes aan. Leuk weer die zinken emmers toch nog wat leuks buiten en die eikeltjes zijn leuk, als ik er tijd voor heb ga ik ze proberen en je gaat weer aan een mooie quilt beginnen..............gr.Conny

Guusje, zei

Wat een mooi eikeltje. En wat een mooi nieuw patroon en stoffen.

marion zei

Wat gaaf, hier ben ik super blij mee. Eikeltjes voor op mijn seizoentafel.

Liesbeth Wessels zei

Die eikels wat leuk, maar ik doe je het niet na. Prachtige stofjes voor je quilt.

baukje zei

Die eikeltjes zijn LEUK, ga ik maken!!!! En morgen staat op mijn programma: kippensoep maken op het petroleumstel. En dan zo drie uur trekken en die geur die door het hele huis gaat!!!!!!!!

qm zei

wat schattig, die eikeltjes. ik ga me er niet aan wagen, hoogsten een poging doen met de haaknaald, mocht ik de kriebels krijgen ;-)
en je quilt gaat een pronkje worden, zo te zien...
maar ik vind je blauwe peter-olie stel ook erg mooi.
heb zelf een groene maar daar zitten geen lonten meer in. dus moet nog even op zoek...
fijne herfst

Merel zei

Harstikke leuk die eikeltjes, maar ik zoek ze liever in het bos. Heel wt minder werk. Wat ziet het er weer gezellig en knus uit bij je. Door dat petroleumstel waan ik me zo weer bij mijn oma in de keuken, die had er ook altijd stooflapjes opstaan of peertjes. Je brengt me wel op een idee.

Linda Z zei

Ha Renee, sinds ik op jouw blog het pakket van This & that heb gezien, blijft dat pakket mij maar bezighouden. ik vind het zo mooi maar ik heb geen idee waar ik dat pakket kan kopen. Waar heb jij het vandaan? ik hoor het graag,

groets
Linda, mede quiltster

Renee Posthuma zei

Hoi Linda,

Het patroon komt uit Oldebroek en ik heb Debby gebeld of ze het patroon nog hadden. Ze heeft me nog niet terug gebeld.In Oldbroek was Magdaleentjes webwinkel en die is nu aan het uitverkopen want men stopt met de winkel.

vrolijke groetjes Renée

Anoniem zei

Addressing employee complaints with "Feel, Felt, Found" One way to show empathy to your staff is to use the Felt, Found model. [url=http://www.fillerobe.com]canada goose[/url] First thing you'll notice is that you can grind off of nearly anything. [url=http://www.d2now.com]canada goose outlet review[/url] Lnoypgokn
[url=http://www.jacketstorontoonsale.com]canada goose women vest + on sale[/url] Gckbwrnyu [url=http://www.louboutinstoreuk.co.uk]christian louboutin outlet[/url] hkaollria [url=http://www.cheapcanadagooseparkas.ca]where to buy canada goose[/url]