woensdag 24 oktober 2012

Welke van de drie.......

is jullie favoriete quilt? Deze vraag stelde ik aan de 23 leden van onze quiltgroep de Pinksterbloem. We gaan volgend jaar weer aan de slag met een nieuwe quilt en deze keer mogen de leden dus hun favoriete quilt kenbaar maken. Waar de meeste stemmen op gaan vallen......die gaan we maken.


Maar laat ik de Pinksterbloem eens voorstellen. Zoals ik al zei bestaat de groep al meer dan 20 jaar en we komen 5 keer per jaar bij elkaar, waarvan 1 maal een workshop.
Het is misschien niet veel  5x per jaar maar ieder jaar maken de leden weer een prachtige quilt en dit jaar heb ik een workshop lelietjes van dalen gegeven.

Men nemen 3 mater rondjes


naaien ze dicht en vullen ze


dan hangen we de balletjes aan een takje

De laatste balletjes verven we een beetje groen....in het echie zijn de eind lelietjes ook altijd groener.
We maken blaadjes en daar heb je dan het 3D Lelietjes van Dalen quiltje.


Dit jaar hebben we als groot project een glas in lood quilt gemaakt.

Men kon kiezen uit negen voorbeelden en er zijn mooie glas in lood quilts gemaakt die ik in november bij onze Show and Tell  op de foto zal zetten.


We zijn een leuke positieve groep en het is iedere keer weer gezellig als we bij elkaar komen.



Betty met haar jojo quilt

moi

Dit jaar verlaat onze voorzitter Nel de groep en neem ik het stokje van haar over
wat ik ontzettend leuk vind om te doen. Met onze voor bereidings groep zorgen we er voor dat de dames in 2013 weer aan een mooie quilt kunnen gaan werken maar dan wel eerst kiezen......... welke is jullie favoriet?

Hier nog een paar schitterende quilts die zijn gemaakt.






We komen in Apeldoorn bij elkaar en is nog plaats voor nieuwe leden....!
Volgende maand hebben we weer Show and Tell en en kunnen we weer genieten 
van alle mooie quilts die de Leden van de Pinksterbloem weer gemaakt hebben.

vrolijke groetjes Renée


9 opmerkingen:

marion zei

het leest als een hele gezellige groep. Ik zou het moeilijk hebben met kiezen....

Marjo B-W zei

Wat maken jij en de andere leden van de Pinksterbloem mooie quilts!!! En die lelietjes-van-dalen, leuk dat je laat zien hoe dat gaat. Ik ben erg benieuwd welke quilt de leden van de groep kiezen, ik wil ze niet beïnvloeden...
Groetjes, Marjo B-W

Johanna Zweden zei

Wat heb ik zitten genieten, maar ben helemaal weg van dat Specht quilt. Dat zou dus een van mijn favorieten zijn geweest, maar ze zijn allemaal mooi
Wat mooi die lelietjes van dalen.
Maar het zou een moeilijke keuzen zijn geweest hoor
Ben benieuwd
Groetjes Joke en een fijne dag

Liesbeth Wessels zei

Ik vind de meest linkse het mooist, leuke groep is heel belangrijk. Die lelietjes van dalen vind ik ook heel mooi, vind het in de natuur ook een prachtig bloemetje. groeten van liesbeth

Conny's-blog zei

Wat een mooie quilts maken jullie zeg en leuk he zo'n gezellige groep met elkaar. Zou het moeilijk kiezen vinden, maar ik vind sticherij wel leuk, dus misschien de middelste. Die lelitjes van dalen zijn lief joh................gr.Conny

Ineke Hulzebos zei

Ik woon in Apeldoorn, maar de Bee zal wel overdag zijn? En welke dag is dat meestal?
Ik vind de lelietjes van dalen zo mooi, geweldig!!!
En de quilts die ge-showd worden zijn allemaal zóóó mooi.
Groetjes, Ineke

Renee Posthuma zei

Hoi Ineke,

Heb je een mailtje gestuurd.

Vrolijke groetjes Renee

Anoniem zei

prachtig, ik zou best met jullie mee willen doen, maar op welke dag en tijd hebben jullie de gezellige bee?
groetjes, Marijke

Renee Posthuma zei

Hoi Marijke,

Wil je me je mail adres sturen dan kan ik je ik je alle informatie doorsturen.
rverhaar@upcmail.nl

Vrolijke groetjes Renee