dinsdag 3 december 2013

Na een heerlijke zomer.....weer quilten

Wauw wat is het lang geleden dat ik op mijn blog een berichtje heb geplaatst. Een heerlijke zomer maakte dat ik meer in de bossen zwief dan thuis zat en ja dan schiet het quilten niet erg op.Al zwervend over de Veluwe heb ik veel wild gespot en oog in oog gestaan met stoere knapen en dan bedoel ik het wilde zwijn.
Deze zomer heb ik veel foto's genomen en die zet ik nu op mijn natuurblog zodat ik nog heerlijk na kan genieten..



Er is zoveel te zien op de Veluwe is een video van het kleine leven op de Veluwe.


Deze zomer heeft ons ook Pi gebracht. Op één van de hete zomerdagen fietste ik tussen de weilanden en kruiste een 80 km weg. In de tussenberm hoorde ik een gekrijs en gelijk dacht ik aan een gewonde buizerd. Tot mijn verbazing lag er een jonge kater, gedumpt en in mijn fietstas is hij mee naar huis gegaan. Onze dierenarts schatte hem krap 6 weken.
Pi is nu een stoere vent en voelt zich prima tuis tussen zijn oudere stief broers en zus.Hij is een echte knuffelaar en we hebben de hele achtetuin aangepast zodat vliegensvlugge Pi niet kan ontsnappen. Hij vindt het heerlijk buiten en geniet van al het gefladder en getilp alhoewel ik denk dat hij wel andere gedachten heeft bij het zien van de vogeltjes.


Nu de kou weer in aantocht is en de dagen steeds korter worden wordt er weer druk gequilt in huisje weltevree  en ik moet zeggen , het quilten zit er zo weer in.

Met Karola en Anita zijn we begonnen aan een Baltimor quilt en dat vind ik leuk....dus gelijk maar twee patronen uitgezocht en de eerste blokken zijn klaar. Het patroon van beide Baltimors is van Lori Smit en wel Jacqueline's Album Quilt en From My heart To My Hands.



Het gaat langzaam en het is een heel gepriegel om de applicatie mooi te krijgen maar het lukt en ik ga dus gestaag verder.

Bij de Pinksterbloem, onze grote quiltclub gaan we volgend jaar weer met een nieuw project van start en wel een quillo of wel een quilt in een kussen. Het voorbeeld heb ik al gemaakt en het staartje is natuurlijk van onze Pi.



en omdat de leden van de club de stoffen krijgen ben ik op zoek gegaan naar een makkelijke manier om vierkantjes te maken. Die heb ik gevonden en de manier vertel ik jullie nog niet en ik heb van 32 kleurtjes, 16 donkere en 16 lichte ongeveer 5600 vierkantjes gemaakt, voor meerde quilts natuurlijk. Ben begonnen met de 16 kleurtjes in vier groepjes te delen en er blokken van te maken en ook deze quilt wordt een quillo.


Toen zag ik op facebook een geweldig quilt voorbeeld van Jeannet Hazelbag en ook daar ben ik mee aan de slag gegaan.


Beide quilts hebben dezelfde kleurtjes en het is super leuk om zo met de vierkantjes te spelen. 

Met Ellen ga ik beginnen met een naaimachine hoes en het volgende blogje zal ik jullie vertellen welk patroon we hebben gekozen.

Super mijn nieuwste aanwinst....geen klutsknieën of maagzuur meer maar heerlijk ontspannen je quilt spannen, wat wil een mens nog meer. We hebben wel het kamertje een beetje moeten veranderen maar hij staat!


Kortom er wordt weer druk gewerkt en met reuze veel plezier.

Vrolijke groetjes Renée

6 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Maar je natuur foto's zijn ook altijd geweldig mooi hoor, maar je bent inderdaad weer goed aan het quilten zeg............liefs.Conny

Atelier Hartendief zei

Je hebt zoveel te vertellen, je moet veel vaker een blogje plaatsen ;-)
Ben benieuwd naar de volgende!
Groetjes Marijke

Guusje, zei

Wat is Pi een leukerd en wat geweldig dat jullie hem opgenomen hebben. De nieuwe aanwinst is mooi en de plannen zijn geweldig. De applicatieblokken vind ik prachtig.

quilting Jeannet zei

Heerlijk om te lezen renee, ik heb genoten van je Veluwe verhalen, geweldig, wat was ik graag eens met je mee gegaan, om dat zo van dichtbij te zien, dat is nog eens wat anders dan een ree in je tuin!Leuk ook je driehoekjes, en dat je er al 5400 heb geknipt....Pffftttt, ik vond een paar honderd al veel

Anoniem zei

Je bent terug!!! Hoera, en meteen met heel veel moois, wat een schitterend foto´s en wat ben je met moois quilts bezig.
Kijk uit naar alles wat je gefotografeerd hebt
Fijne dag gr joke uit Zweden

Ineke Hulzebos zei

Ha Renee, dat was echt heel lang geleden, leuk weer iets van je te lezen. Ik ben heel nieuwsgierig welk patroon het gaat worden, ben ook heel blij dat wij een quillo gaan maken.

Liefs, Ineke