dinsdag 15 november 2011

Winterjasjes maken

Het wordt nu merkbaar kouder en het hondje ( Chihuahua) van onze dochter Sas moet weer een jasje aan.
Omdat hij zo klein is koelt die snel af en daar kunnen deze hondjes niet goed tegen.

Als je voor een Chihuahua een jasje in een dierenwinkel wilt kopen, dan moet je er wel rekening mee houden dat de jasjes waanzinnig duur zijn. Gisteren ben ik dus naar de kringloop winkel gegaan en heb een jack gekocht. Daar haalde ik precies vier jasjes uit en dat voor nog geen 7 eurie.





De jasjes sluiten met klittenband.









Het labeltje heb ik van het jack afgehaald en weer op het jasje genaaid en nu heeft Boyke een heus desing jasje.
Twee van de vier jasjes heb ik extra gevoerd met fiberfill en 1 jasje met nog een extra voering. Veel laagjes houdt warm vandaar.
Ben nog even in mijn eigen kast gaan snuffelen en daar vond ik een bodywarmer van nep bont. Van een oude jas, de bovenkant gemaakt en Boyke heeft een heuse "bontjas".




Dochter lief krijgt ook een paar vilten sloffen en daar ga ik nu nog zooltjes onder maken. Van een oude leren jas knip ik zooltjes en de gladde kant naai ik aan de sloffen Op de ruwe kant glij je niet uit. Natuurlijk heb ik  eerst weer de sloffen gebreid en die daarna in de wasmachine bij de bonte was gedaan, het resultaat mag er weer wezen, al vind ik zelf.





Tussen al dat gefrut door ben ik ook bezig met de sneeuwpoppen quilt. De basis is klaar. De quilt is op het orginele patroon kleiner maar ik heb er meer blokken aan gemaakt, nu kunnen de sneeuwpoppen er op geappliceerd worden. Hopelijk hangt de sneeuwpoppen quilt met de kerstaan de muur.


Samen met een vriendin ben ik ook begonnen met een Sue Bonnet quiltje. Vier Sue'tjes in een quiltje en de stofjes die ik ervoor heb uitgezocht, doen me een beetje aan de lente denken en dat terwijl de winter nog moet beginnen!




Er ligt dus nog een hoop om te maken en waar al die tijd vandaan moet komen weet ik ook niet, maar het zal wel lukken allemaal.

Als laatst een voorproefje van mijn zelf gemaakte kerststal. De kerstfiguren heb ik van vilt gemaakt en de schaapjes heb ik van schapenwol gebreid. 


De kerststal laat ik jullie nog wel zien, maar eerst de verjaardag van de goed Heiligman maar vieren.

Vrolijke groetjes Renée


1 opmerking:

Yvonne zei

Wat handig om gewoon een jas te kopen en dan zelf jasjes voor de hond te maken, dat is nog eens recyclen.
Verder heb je het lekker druk met allerlei projecten, veel succes