zaterdag 11 februari 2012

Het gedichtje van mijn Vader




Dit gedichtje kreeg ik van mijn vader op mijn zevende verjaardag.

Er was eens een meisje met blond haar
ik geloof ze was zeven jaar
en toen ze op een dag in haar bedje lag
en droomde, ja heus
't ging over koning kabouter knobbelneus.
De koning stapte voor een geintje
op een spierwit duin konijntje

en reed zingend door de hei
't was ook in de maand van mei.
plots zag hij bij een veld met bloemen
daar waar heel veel bijtjes zoemen
een meisje spelen met haar pop
en knobbelneus hield stop
en zei, hoe heet je
ik zei het meisje heet Reneetje.


Deze quilt vond ik op internet
Past mooi bij het gedichtje
wie hem gemaakt heeft weet ik niet
maar ik vind hem prachtig.


Vrolijke groetjes Renée

8 opmerkingen:

Terra-Debora zei

Wat leuk dat je nog dat gedichtje hebt bewaard. En je vader kon goed gedichtjes maken heb ik zo het idee.
Je word er helemaal vrolijk van en ook wel ontroerd omdat het toch al best lang geleden is.

Het is zeker een mooie quilt!

Warme groetjes Debby

Liesbeth Wessels zei

Wat een enig gedichtje. Het bewaren en herlezen waard. groeten van liesbeth

quiltingmieke zei

piep, mooi gedichtje ennprachtoge quilt,
zlig om te koesteren die kostbare woorden op een stukje papizr

knuf mieke

Yvonne zei

Wat leuk dat jij een gedicht hebt gekregen van je vader. Bij ons in de familie kunnen wij niet echt dichten, maar echt prachtig. De quilt past daar helemaal bij, dat heb je goed gevonden.

Groetjes Yvonne

marijke's crea zei

Mijn vader schreef een vier regelig gedichtje in mijn poësie album het is heel erg dierbaar zijn handschrift en woorden!
Mooie quilt!
fijne zondag,
groetjes Marijke

Johanna Zweden zei

Wat een enig gedicht en ja wat een schitterend quilt
Fijne zondag groetjes Joke

Ineke Hulzebos zei

Prachtig gedichtje van je vader en de quilt is ook erg mooi! Fijne zondag

Lenie zei

Wat een lief gedichtje. Leuk dat je het nog heb zeg.
Groetjes Lenie