dinsdag 30 oktober 2012

Werken met strips....

of wel quiltstof met verschillende banen.
Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar het lijkt me wel tof om er een quilt van te maken.
Eerst maar eens laten zien wat ik er mee bedoel, streepstof met 14 verschillende motieven .


Elke strip is 2,5 inches breed





Het is het idee van een jelly roll maar dan aan elkaar. Hier gaan we dus een mooie quilt van maken. Er horen nog wat stofjes bij en wel deze



Het patroon van deze quilt bestaat dan ook voor een groot gedeelte uit strips van 2,5 inches.


Dus geen kleurtjes bij elkaar zoeken...........1 lap quiltstof , de rand en de basis en klaar is kees.....ja, behalve het maken dan.

22 sterretjes heb ik nu klaar voor de quilt van dochter lief....nog 46 te gaan. Even rekenen 10 sterretjes per dag ......5 dagen ?

vrolijke groetjes Renée

5 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Heel apart zeg die stof met die stroken, word een heel mooie quilt zeg. Je sterretjes gaan hard, ben benieuwd naar het resultaat.............gr.Conny

quilting Jeannet zei

Dat gaat zomaar heel mooi worden als je dat zo maakt zeg.

Martine zei

Ik heb hier al iets van gezien.
Heel mooie quilt wordt het.

Quibi zei

Succes met alle sterretjes! Dat je maar geen sterretjes gaat zien :)

Johanna Zweden zei

Schitterende stof
Wat een schitterend quilt is dat
Fijne dag groetjes Joke