zondag 11 november 2012

De herdertjes lagen bij nachte........

dus schaapjes breien.



Met witte of bruine schapenwol maar met andere wolletjes kan het natuurlijk ook.

Breisteek: recht - heen en terug

Het breischema:


Brei het schapenlijfje volgens het aangegeven patroon.
Naai eerst de vier pootjes dicht, daarna de buiknaad.
Vouw de met O ( bovenkant) dubbel en naai het dicht.
Punt x ( links boven ) door het samentrekken van enkele steken naar punt a brengen en de oortjes die daarbij aan de zijkanten ontstaan  in model naaien.

Vul het schaapje stevig op ( terwijl de ene hand opvult, vormt de andere).
Naai het schaapje aan de achterkant dicht.
Haak een staartje en naai het vast.

Klaar.........



De vilten popjes in de kerststal heb ik eerder gemaakt en elk jaar gaan de poezen er met de schaapjes vandoor. Gelukkig zijn ze zo weer gemaakt.


Vrolijke groetjes Renée

12 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Wat een leuke schaapjes en makkelijk om te maken! Leuke Kerst stal
Fijne zondag

Ruud Faolan zei

Kerststal hoort bij kerst en het is helemaal mooi wanneer mijn lief het gemaakt heeft.

Lenie zei

Wat een leuke schaaptjes Renee. Bedankt voor het patroontje.

Groetjes Lenie

Martine zei

Klinkt bekend. Mijn poezen zijn ook gek op alles wat naar wol ruikt.
Soms loopt mijn Zwarte monster met mijn breiwerk te sjouwen waar de pennen nog in zitten.
Ik verstop ook alles maar.

Marjo B-W zei

Wat ontzettend leuk, die schaapjes!
Groetjes, Marjo B-W

Guusje, zei

Wat zijn ze leuk. Bedankt voor de uitleg.

Marijke zei

Wat zijn ze leuk!
Groetjes Marijke

Quiltblog Janine zei

Goh, wat lief, die schaapjes. En wat is het makkelijk als je het patroon bekijkt. Zonder dat patroon ziet het er ingewikkeld uit.

Marie-José zei

Wat heb je een bijzondere Kerst stal.Erg mooi gemaakt. En je schaapjes zijn ontzettend schattig....maar wel erg friemelig. Haha weet nog niet of ik me daaraan durf te begeven.

Anoniem zei

wat lief zien ze er uit!!
Misschien waag ik me er ook eens aan.
groet Rian

Anoniem zei

ja, die schaapjes ga ik maken want ik heb nog zoveel bollettjes schpenwol liggen,bedankt. en..ne,wat bent u lief voor de katten.ik wilde dat iedereen zo was. hartelijke groeten,Elly Kerkhoff.

marion zei

wat een lieve schaapjes, dank je voor het patroon